AN14G: AIX Jumpstart for UNIX Professionals

Provide focused training for experienced UNIX administrators on how to install, customize, and administer the AIX operating system in a multiuser Power System partitioned environment. The course is based on AIX 6 and AIX 7 running on a Power System managed by Hardware Management Console (HMC) and provides practical discussions that are appropriate to earlier AIX releases.

Listenpreis 4.000,00 € exkl. MwSt.
4.760,00 € inkl. MwSt. Dauer 5 Tage
Leistungen Präsenz
  • Schulung im Trainingscenter
  • Verpflegung
  • Teilnahmebestätigung / Zertifikat
Leistungen bei VCL Training
  • Technischer Support
  • Online Zugang
  • Teilnahmebestätigung / Zertifikat
Ihre Ansprechpartnerin

Gabriela Bücherl

Geschäftsführung
Vertrieb

Kontakt/Fragen:
g.buecherl@cbt-training.de
Telefon: +49 (0)89-4576918-16

  • Inhalte
    Day 1:
    - Unit 1: Introduction to AIX and IBM Power systems
    - Exercise 1
    - Unit 2: AIX system management tools
    - Exercise 2
    - Unit 3: AIX software installation and maintenance
    - Exercise 3
    - Unit 4: System configuration and devices
    - Exercise 4

    Day 2:
    - Unit 5: TCP/IP networking
    - Exercise 5
    - Unit 6: System startup and shutdown
    - Exercise 6
    - Unit 7: Basics of configuring logical partitions
    - Exercise 7
    - Unit 8: AIX installation
    - Exercise 8
    - Unit 9: Working with the Logical Volume Manager
    - Exercise 9

    Day 3:
    - Unit 10: File systems administration
    - Exercise 10
    - Unit 11: LVM metadata
    - Exercise 11
    - Unit 12: Disk management procedures
    - Exercise 12
    - Unit 13: Backup and restore
    - Exercise 13

    Day 4:
    - Unit 14: The Object Data Manager
    - Exercise 14
    - Unit 15: Error monitoring
    - Exercise 15
    - Unit 16: System initialization - I
    - Exercise 16 (parts 1-4)

    Day 5:
    - Unit 17: System initialization - II
    - Exercise 17
    - Unit 18: The AIX system dump facility
    - Exercise 18
    - Unit 19: Advanced install techniques
    - Unit 19 part I: Alternate disk installation
    - Exercise 19: Alternate disk - part 1 (pre-clone)
    - Unit 19 part II: Using multibos
    - Exercise 19: Alternate disk - part 2 (post-clone)
    - Exercise 19: multibos
    - Optional Appendix A: Survey of additional AIX facilities

    Ziele
    - Install the AIX operating system, filesets, and RedHat Package Manager (RPM) packages
    - Perform system startup and shutdown
    - Discuss and use system management tools such as System Management Interface
    - Tool (SMIT) and IBM Systems Director console for AIX
    - Manage physical and logical devices
    - Discuss the purpose of the logical volume manager
    - Perform logical volume and file system management
    - Perform and restore system backups
    - Use the AIX error log as a tool in problem determination
    - Configure Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) networking

    Zielgruppe
    This intermediate course is intended for experienced UNIX system administrators (HP-UX, Solaris, or other UNIX) who need training to support their transition to supporting AIX running on

    POWER processor based systems in a multiuser Power System partitioned environment.

    Voraussetzungen
    The students attending this course should already be able to use basic UNIX commands to:
    - Execute basic AIX commands
    - Manage files and directories Use the vi editor
    - Use redirection, pipes, and tees Use the utilities find and grep - Use command and variable substitution Set and change Korn shell variables Write simple shell scripts

    The above skills can be acquired by attending AIX Basics (AN10D1DE) or through equivalent AIX/UNIX knowledge.

    In addition, students are expected to have hands-on experience administering a UNIX operating system (such as Solaris, HP/UX, and others) including:
    - User management and system security Storage
    - Networking
    - System shutdown and restart Backup and recovery System task scheduling
  • Original IBM ebook, Englisch
  • Firmen- oder Inhouseschulungen finden ausschließlich mit Teilnehmern Ihrer Firma
    in unseren oder Ihren Räumlichkeiten oder als Online LIVE Schulung statt.


    Überblick zu den Vorteilen unserer individuellen Firmen- und Inhouseschulungen:

    • Individuelle Zusammenstellung der Themen, gemäß Ihren Anforderungen
    • Maßgeschneidert auf Ihre Ziele
    • Termin und Zeitraum der Firmenschulung bestimmen Sie
    • Schulungsort: Ob bei Ihnen vor Ort, in unseren Trainingsräumen oder als Online LIVE Training – Sie entscheiden
    • Firmenschulungen sind oft kostengünstiger, vor allem bei einer größeren Anzahl von Mitarbeitern
    • Rundum-Service in unseren Räumen, damit sich Ihre Mitarbeiter voll auf den Kurs konzentrieren können

    Gerne unterbreiten wir Ihnen ein Angebot.
    Füllen Sie hierfür bitte unser Anfrage-Formular aus oder vereinbaren Sie gleich einen Beratungstermin:
    Telefon +49 89 4576918-40 / E-Mail beratung@cbt-training.de

    Anfrage

Kontakt

CBT Training & Consulting GmbH
Elektrastr. 6a, D-81925 München

+49 (0)89 4576918-40
beratung@cbt-training.de

AGB
Impressum
Datenschutz
Newsletter

Bitte aktivieren Sie in Ihrem Browser JavaScript, damit die Funktionalität der Website gewährleistet ist. Der von Ihnen verwendete InternetExplorer wird von Microsoft nicht mehr unterstützt. Bitte verwenden Sie einen neuen Browser. Bei Fragen: marketing@cbt-training.de. Vielen Dank.